Column: Ik snap het niet

Natuurlijk weet ik best dat ik veel dingen niet begrijp. 
Zo snap ik er ook niks van dat er partijleiders zijn van ‘volkspartijen’ die nog altijd niet zien dat een van de ergste schuld-veroorzakers de overheid is. Met name de Rijksoverheid. Aanmaningen, termijnen, boetes. Waarom?
Ik snap ook niet dat ze niet zien dat de financiering van het zorgstelsel keihard aan het mislukken is. Dat het belachelijk is om het eigen risico te zien als begrotingsinstrument, waardoor het inmiddels buitensporig hoog is. 

Terwijl er nog maar zo weinig zorgaanbieders (moet zijn: zorgverzekeraars) zijn, dat ze vrijwel geen risico meer lopen. 

Terwijl de winst naar bedragen met 9 nullen loopt. 

Honderden miljoenen euro’s, en meer. 

Op de zorg. 

Winst maken. 

Hoe kan dat?!

Wie betaalt dat?!

Wie vindt dat goed?!

Waarom zien de mensen in ‘Den Haag’ niet dat de manier waarop ze deze jaren bezig zijn met het eigen risico leidt tot armoede en zorgmijding?!

Ik snap het niet. Voor wie doen ze dat dan?

Martijn Vroom

Burgemeester

Standaard

2 gedachtes over “Column: Ik snap het niet

Geef een reactie

